Uusimmat Tikis-videot

Valmennukset

Uusimmat artikkelit

Penkkipunnerrus variaatioineen

Suuret ja aktiiviset rintalihakset kuuluvat monen (erityisesti miehen) toivelistalle. Hyvin ”hermottunut” tissiosasto on ylpeyden aihe ja rintalihaksikas mies saattaa esitellä treenituloksiaan jännittämällä kumpaakin rintaa, mieluiten yksi kerrallaan. Mikä sitten lieneekään paras vaihtoehto rintalihan kasvatukseen? Penkkipunnerrusta ainakin kovasti suositaan ja suositellaan.

Painonpudottajan haasteet työpaikalla

Työpaikka asettaa omat haasteensa rasvanpolttoa tavoittelevalle. Painoa saattaa kertyä salakavalasti, kun kokouksissa on tarjolla donitseja, syntymäpäiväkahveja vietetään joka toinen päivä, tai jos lounaspaikka valitaan kollegoiden mieltymyksien perusteella.

Suklainen vanukas chian siemenistä

Tiesitkö, että chian siemenistä saat tehtyä myös maukkaita vanukkaita? Vanukkaat sopivat hyvien ravintoarvojensa ansiosta vaikka aamupalalle. Valmista vanukas jo hyvissä ajoin edellisenä päivänä ja aloita aamu tai piristä välipalaasi maukkaasti ja terveellisesti!

Jos juoksu tuntuu tukalalta | Arto Valtonen

Juoksu tuntuu monesta hyvinkin tukalalta, raskaalta ja kaikin puolin epämiellyttävältä. Varsinkin juoksuharrastuksen aloitusvaiheessa tai jos edellisestä kerrasta on vierähtänyt aikaa. Yleensä juoksutauon pituus riippuu siitä, kuinka mukava fiilis edellisestä lenkistä jäi.

Aminohapot – mitä hyötyä niistä on treenaajalle?

Löytyykö sinun lisäravinnevarastostasi aminohappovalmisteita? Jos ei, voi olla syytä harkita varastojen täydennystä aminohapoilla ja optimoida näin treenin tulokset. Aminohapot nimittäin auttavat korjaamaan kudoksia, nopeuttavat palautumista, stimuloivat proteiinisynteesiä ja estävät lihasproteiinien hajoamista. Aminohapot sopivat lisäravinteeksi kaikille treenaajille.

Pohje ja sen kasvatus

Yksi, jos toinenkin bodymunkki ja fitnessnunna on saanut kohtalokseen hankalan vaivan: itsepintaisen pienet pohkeet. Toisia tämä ominaisuus ei haittaa lainkaan ja toiset taas kokevat tämän kiusallisena harmin ja häpeän aiheena.

TIKIS – Treenihaastekirja ilmestyy syyskuussa!

Moni Tikiksen seuraaja on varmasti osallistunut johonkin meidän haasteista. Tuhannet ihmiset ovat inspiroituneet kokeilemaan liikunnallisia äärirajojaan ja positiivinen palaute on ollut häkellyttävää. Hyvinvoinnin ilosanoman lähettäminen on työmme ja intohimomme, joten on aika nostaa haasteet uudelle levelille. Syyskuussa on luvassa jotakin, mitä ei ole ennen nähty: TIKIS – Treenihaastekirja.

Proteiinijauheet – mitä eroa niillä on?

Proteiinijauheet ovat jo tuttu näky ruokakauppojen hyllyllä. Proteiinin saanti on tärkeä osa ravitsemusta etenkin tavoitteellisessa fyysistä suorituskykyä kasvattavassa treenaamisessa. Proteiinin tarve riippuu muun muassa fyysisestä aktiivisuudesta, treenin kestosta ja tavoitteista, sukupuolesta ja iästä. Sopiva määrä proteiinia on noin 1-2 grammaa protskua painokiloa kohden.

Ryhtiä ja voimaa alataljasta

Horisontaalisia vetoja löytyy monen arjesta ja treeniohjelmasta liian vähän. Selkää kyllä rakennetaan, mutta silti olkapäät tahtovat kääntyä eteen ja leveä selkälihas ei meinaa aktivoitua kunnolla. Alatalja on monipuolinen koko selän pakettia ärsyttävä liike, joka olisi hyvä olla säännöllisessä käytössä kaikentasoisilla treenaajilla.

Pinaattinen pannupitsa

Vaihtelua perinteiseen pitsaan: värikkään ja ravintorikkaan pohjan kruunaa yksinkertaiset täytteet. Pitsan ei aina tarvitse tarkoittaa epäterveellistä ruokaa, tämä resepti todistaa sen. Pinaattinen pannupitsa suosii myös treenaajia proteiinipitoisuutensa sekä kalsiumin vuoksi. Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen resepti!

Ruhtinaalliset olkapäät pystypunnerruksella

Kauniit, tasapainoiset ja pyöreät olkapäät koristelevat ylävartalosi kokonaisuuden kuntoon. Niiden tekemättä jättäminen näkyy kyllä, eikä parhaalla mahdollisella tavalla – muodottomat etukeno-olkapäät ovat harmillisen yleinen ongelma myös treenaajien kesken. Järkevällä ja kokonaisvaltaisella jumpalla tasoitat olkapään mallia ja hyödyt sekä esteettisesti että funktionaalisesti.

Ghee – maukas ja terveellinen voiöljy

Ghee on voista valmistettu terveysvaikutteinen elintarvike, joka ei sisällä maidon proteiineja tai laktoosia. Sillä on monia terveydellisiä hyötyjä ja se on hyvin monikäyttöinen paistamisessa sekä leivonnassa.

Tikis-Jopen tarina, osa 2

Kirjoitussarjani käsittelee pääasiassa nykyistä tilaani, eli ns. ylirasitusta sekä muita terveydellisiä haasteita. Ensimmäisessä osassa kerroin, mistä kaikki alkoi. Jos postaus on mennyt sinulta ohi, voit lukea sen tästä.

Retkelle luontoon – 5 vinkkiä onnistuneeseen vaellukseen

Kiinnostaako sinua retkeily tai vaeltaminen? Luonnossa liikkuminen on monelle ihana tapa nollata arjen kiireet ja hengähtää rauhallisessa ympäristössä. Olit sitten lähdössä päivän kestävälle retkelle tai viikon vaellukselle, on hyvä huomioida muutamia asioita.

Penkkaa uusi ennätys!

Sinulta on varmaan usein kysytty: ”Paljonko nousee penkistä?”. Jos olet kunnianhimoinen treenaaja, nykyinen ennätyksesi ei todellakaan tyydytä sinua. Eikä edes tuleva. Janoat lisää ja lisää romua tankoon!

logo_tikis

Liity TIKIS RINKIIN - ilmaiseksi!

Viimeisimmät vinkit, rahanarvoisia etuja ja kokonaisuudessaan parempaa oloa sähköpostiisi kerran viikossa? 

Liity TIKIS RINKIIN nyt!

Onnittelut, olet nyt mukana! Vahvista tilaus vielä sähköpostissasi.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: