Uusimmat Tikis-videot

Valmennukset

Uusimmat artikkelit

Kuukautisten vaikutus treenaamiseen

Kiukuttaa, harmittaa, turvottaa, särkee ja vatsakin on sekaisin. Tästä huolimatta kalenteriin on merkattu treenipäivä. Onko parempi jäädä sohvalle lepäämään vai kannattaako treenaaminen kuukautisten aikana? Mikä on kuukautisten vaikutus treenaamiseen, vaikuttavatko ne suorituskykyyn, ja mitä on hyvä huomioida ruokailuissa?

Miten ajoittaa syöminen vuorotyössä

Työajat tuovat haasteita ruokarytmin säilyttämiseen. Kiire ja työaikojen epäsäännöllisyys vaikuttavat negatiivisesti päivän ruokailuihin. Säännöllisyyden ylläpitämiseen on kuitenkin keinonsa ja niistä kiinni pitämällä jaksat missä työvuorossa tahansa! Katso tästä vinkit miten ajoittaa syöminen vuorotöissä:

4 syytä miksi kehonpainoharjoittelu on niin suosittua

Kehonpainoharjoittelun suosio on kasvanut räjähdysmäisesti edellisten vuosien aikana – eikä suotta! Uudesta harjoittelumuodosta puhuminen olisi kuitenkin harhaanjohtavaa – sillä kehonpainolla harjoitteleminen on ollut varmasti ensimmäisiä treenimuotoja jo aikojen alusta saakka. Selitän miksi kyseinen harjoittelumuoto on juuri tällä hetkellä mielestäni niin suosittua.

Miten pitää huolta lihastasapainosta?

Mitä lihastasapaino tarkoittaa? Sitäkö, että olemme symmetrisiä? Siten se usein ainakin käsitetään ja siitä on luotu unelmatilanne. Asia ei kuitenkaan ole niin yksinkertainen, sillä rakenteemme ja tarpeemme jokapäiväisen toimintamme kannalta ovat erilaisia.

Raastava ja tehokas askelkyykky

Jalkatreenissä, kuten treenissä yleensä, on oleellista, että tietää, mitä lihasta haluaa treenata ja miten. Karkeasti jaoteltuna koipiosaston voi jakaa etu- ja takareiteen, pohkeisiin ja takapuoleen. Isoimmat liikkeet, kuten kyykyt ja prässit saavat oikein tehtynä koko jalan tekemään töitä, eri painotuksilla tietenkin. Yksi isoista jalkaliikkeistä on inhottava askelkyykky, joka eri variaatioilla vie treenin tehoa jalan eri osiin.

Tikiksen vinkit kesän ulkotreeneihin

Aurinko paistaa, lämmin ilma ja hyvä seura? Kuntosalille meneminen ei oikein houkuta? Treenatahan voi missä vain! Luonnon omalla kuntosalilla on mahdollisuuksia rajattomasti. Kesän ulkotreeneihin tarvitaan vain vilkas mielikuvitus, oikeanlaista treenifiilistä ja pikkuisen aikaa!

Miten estää lihaskrampit?

Lihaskrampit ovat varmasti meille kaikille tuttuja. Lihaskramppi eli tahdosta riippumaton kivulias lihassupistus (tunnetaan myös nimellä suonenveto, vaikka vaiva on lihaksessa eikä verisuonessa), joka voi ilmaantua mihin tahansa lihakseen. Useimmin kuitenkin kramppailevat pohkeet, takareidet ja selkä.

Kyykky ja maastaveto – perusliikkeitä arkipäivästämme

Käytämme päivittäiseen perusliikkumiseen monikertaisen ajan suhteessa harjoitteluun. Siksi harjoittelumme laadulla on niin iso rooli. Aina kun liikumme ja harjoittelemme, luomme samalla liikemallia aivoihimme. Harjoittelu voi joko parantaa päivittäistä liikkumista ja ennaltaehkäistä vammoja, tai huonontaa sitä ja altistaa vammoille.

Lenkkareiden omistajan 7 virhettä

Lenkkarit ovat juoksijan tärkein työkalu, ja sen takia niihin tulee panostaa. Huonot juoksukengät altistavat monille vammoille ja jopa pilaavat juoksun nautinnon. Muista nämä seitsemän virhettä, etsi ja löydä sopiva match ja nauti kirmailusta hyvän kenkäparin kanssa.

Motivaatio kateissa? Katso tämä video!

Teimme yhteistyössä Under Armourin kanssa treenivideon, jonka tarkoituksena on motivoida ja kannustaa seuraajiamme. Haluamme myös muistuttaa siitä, kuinka monta kertaa on usein ensin epäonnistuttava ennen kuin onnistuminen palkitsee. Ota hyvä asento ja inspiroidu!

logo_tikis

Liity TIKIS RINKIIN - ilmaiseksi!

Viimeisimmät vinkit, rahanarvoisia etuja ja kokonaisuudessaan parempaa oloa sähköpostiisi kerran viikossa? 

Liity TIKIS RINKIIN nyt!

Onnittelut, olet nyt mukana! Vahvista tilaus vielä sähköpostissasi.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: