Uusimmat Tikis-videot

Valmennukset

Uusimmat artikkelit

Pokémon GO ja revityt reidet

No ei nyt ihan niin revityt sentään, mutta nyt voi näin Tikis-näkökulmasta sanoa, että suunta on peliteollisuudessa oikea. Onhan aikaisemminkin yritetty ihmisiä pelien kautta liikuttaa, mutta mikä aikaisempi konsepti purisi niin aikuisiin, teineihin kuin lapsiinkin yhtä kovaa? Ei ihan heti tule mieleen. Pokémon Go on murtanut netin suosiollaan ja syystä.

Hitaan tempon treeniohjelma

Tempo on edelleen vähemmän käytetty tapa muuttaa tai haastaa fyysistä harjoittelua. Moni kuitenkin tietää, että esimerkiksi negatiivisilla leuanvedoilla voi saada lisää voimaa leuanvetoon vaikka ei vielä saisikaan yhtä kokonaista leukaa. Tempoon vaikuttamista voi kuitenkin hyödyntää myös kokonaisissa toistoissa. Lisäämällä aikaa, joka harjoitukseen kuluu, lihakset joutuvat kestämään rasitusta kauemmin kuin nopeasti tehdyssä sarjassa. Tämä on ratkaiseva tekijä etenkin lihasmassaa kasvattaessa.

Aikuisten ahmimishäiriö

Rankka päivä töissä, ja lounastauko jää lyhyeksi. Työpäivän päätteeksi pistelet banaanin naamariin ja suuntaat salille, sillä treeniä ei voi jättää välistä vaikka kuinka väsyttäisi. Väsyneenä päivän haasteista, kiireestä ja treenistä suuntaat vihdoin kotiin. Kotona salaatin riisin ja kanan jälkeen olosi on taas kylläinen, mutta samalla nuhjuinen, kaikkensa antanut ja epätoivoinen. On yksinkertaisesti paha olla. Sitten homma riistäytyy käsistä.

Lihasten ”hermotuksen” tärkeys ft Utti Hietala

Lihaksen aktivointi eli kenties tuttavallisemmin ”hermotus” saattaa saada treenaajan hämilleen. Mitä se tarkoittaa? Miten se tehdään? Miltä sen pitäisi tuntua? Onko se edes tärkeää, jos penkkaa jo yli 100 kiloa ja vatsalihakset näkyvät tai varsinkaan silloin, jos ei edes halua isoja lihaksia? Asian selventämiseksi pyysin apua Utti ”Hulkki” Hietalalta.

Kokeile uusia lajeja – Urban Street Festival 7.8. Helsingissä!

Liikunnan harrastaminen seuroissa on yhä kalliimpaa, ja moni kaipaa vaihtoehtoja hintaville harrastuksille. HelsinginNarinkkatorilla 7.8. järjestettävä Urban Street Festival esittelee vaihtoehtoja perinteisille lajeille nuorille sekä nuorilleaikuisille. Liikunnan harrastaminen voi olla sekä edullista että hauskaa!

Woblefit testissä – liikuntaan ja ravintoon liittyvä DNA-testaus

Sain testiin WobleFit + Nutrition -testin, jolla saadaan tieteellistä tietoa perinnöllisistä liikunnallisista vahvuuksistasi ja kehittämisen kohteista. Lähdin testaamaan mielenkiinnolla ja minulla oli selvät olettamukset tuloksista kokemuksieni perusteella. Ennakko-odotukset eivät kuitenkaan täysin pitäneet paikkaansa.

Resepti: Kylmä proteiinikahvi

Kesällä tekee useasti mieli kylmää kahvia, kun lämpömittari näyttää hellelukemia. Tämä kylmä proteiinikahvi maistuu takuuvarmasti jäälaten ystäville ja sen voi helposti valmistaa kotona!

Ilona Siekkinen – Pakaratreeni

Tässä videossa vinkkinsä pakaroiden treenaamiseen antaa fitness-urheilija Ilona Siekkinen. Videolla Ilona käy läpi useita tehokkaasti pakaraa muokkaavia liikkeitä, katso video ja poimi uudet tuttavuudet omaan treeniisi!

5 syytä treenata ryhmässä!

Ennen vanhaan ryhmätreeni tarkoitti puistoaerobicia, jonne naapuruston naisväki kerääntyi hikinauhat ranteissa hyppimään, heilumaan ja askeltamaan. Uskokaa tai älkää treenimetodina puistojumppa ja ryhmätreenaaminen nostavat taas päätään. Eikä suotta, sillä ryhmässä treenaaminen luo hyvää fiilistä sekä kasvattaa motivaatiota hyvään suoritukseen.

3 tapaa tehdä hampurilainen ilman sämpylää

Hampurilaissämpylä, se jauhopohjainen, pitkälle käsitelty leivänpalanen ei tee vyötärölinjalle kovinkaan suurta palvelusta. Mutta kuka sanoi että sitä tarvitaan ollenkaan? Hampurilaisen voi toteuttaa niin monin eri tavoin!

Tehokas jalkatreeni portaissa

Porrastreeni toimii erittäin tehokkaana rasvanpolttajana sekä tuo mukavasti vaihtelua ainaiseen salitreeniin. Kävelyllä pakaralihaksesi käytännössä lepäävät, mutta mikset kokeilisi porrastreeniä herättääksesi ne toimintaan! Tästä tehokas jalkatreeni portaissa kesän treenihetkiin.

Viherjauheet – mitä hyötyä niistä on?

Markkinoilta löytyy erilaisia viherjauheita, jotka useimmiten valmistetaan erilaisista meri- tai makean veden levistä, mutta myös erilaisia oraita käytetään paljon. Käyttötarkoitus kaikissa on sama: jauheiden avulla saat helposti lisättyä ruokavaliosi ravintoainetiheyttä. Viherjauheet sisältävät siis valtavia määriä ravintoaineita suhteessa energian määrään.

Kuukautisten vaikutus treenaamiseen

Kiukuttaa, harmittaa, turvottaa, särkee ja vatsakin on sekaisin. Tästä huolimatta kalenteriin on merkattu treenipäivä. Onko parempi jäädä sohvalle lepäämään vai kannattaako treenaaminen kuukautisten aikana? Mikä on kuukautisten vaikutus treenaamiseen, vaikuttavatko ne suorituskykyyn, ja mitä on hyvä huomioida ruokailuissa?

logo_tikis

Liity TIKIS RINKIIN - ilmaiseksi!

Viimeisimmät vinkit, rahanarvoisia etuja ja kokonaisuudessaan parempaa oloa sähköpostiisi kerran viikossa? 

Liity TIKIS RINKIIN nyt!

Onnittelut, olet nyt mukana! Vahvista tilaus vielä sähköpostissasi.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: